Bara Jag

Bara Jag

tisdag 3 januari 2012

Vad jag hatar att hitta på rubriker

Jag ska flytta, har redan börjat att packa


Åh, jag kan höra hur släkt och vänner börjar hyperventilera samtidigt som de panikslaget bläddrar fram månadsskiftet mars/april i almanackan för att boka in något annat än att vara flytthjälp åt mig.

Lugn, bara lugn - jag skojade! Jag har bara plockat ner och packat in alla julsakerna.

För er andra som inte känner mig och som inte förstår varför ovanstående är ett skämt: jag har flyttat fyra gånger på sju år. Med hjälp av familj och vänner.


Ja nu är julen slut i mitt hus, för lika roligt som det är att plocka fram allt julpynt, lika skönt är det att förpassa det till källaren. I år rensade jag bland julpyntet och har nu endast en bananlåda med rött pynt och en bananlåda med vitt pynt.  


Alltid när det "vanliga" pyntet ska plockas fram får jag en sådan lust att kasta rubbet, förnya mig och köpa nytt. I år ska jag faktiskt rensa ordentligt även bland vardagspynten så att jag kan frossa i nya saker. Att rensa allt och låta en minimalistisk anda råda är helt otänkbart, det finns ju hur mycket snyggt som helst i affärerna och i webb-butikerna. 


Här får ni en bild på min julgran, den ser väl inte så märkvärdig ut men jag kan intyga att den är jättesöt och allt pynt är vitt. Det som kanske ser lite roligt ut är att jag har en takhöjd på 3,5 meter och granen är 1,20




Något som jag lyckades med i år var julstjärnorna, det blev vita sådana som inhandlades till första advent. Eftersom jag alltid brukar lyckas med konststycket att döda julblommorna innan julafton så köpte jag bara två i år. De ser ut såhär och kommer att få pryda sin plats på skänken ett tag till




Även "barnen" ska få behålla finkläderna på ett tag till, faktiskt fram till tjugondag Knut som är den traditionella slutdagen för julen, de är så söta.


Här är Laura och Noah 








Här är Karin 


Hoppas att jag inte skrämmer er från vettet med bilder på mina dockor, men de är ett stort intresse och jag tycker det är roligt att visa dem.


Sen skulle jag vilja tipsa er om att det finns små rutor i slutet av varje inlägg, man kan klicka i de där rutorna. Jag gjorde det enkelt för er: ni som brukar "gilla" på Facebook kan göra det även här. Jag är dock mer generös än Facebook och erbjuder en "ogilla" knapp. Ni som inte är vana med nymodigheter som Facebook kan klicka i rutan "kul" eller "trist". Jag skulle verkligen uppskatta att veta vad ni tycker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar