Bara Jag

Bara Jag

måndag 30 januari 2012

Ny vecka.....



...nya besvikelser

Nej vars, skojar bara. Visserligen är det måndag och det här är sant:



Jag har jobbat till klockan 18:00 idag och det känns, är faktiskt trött. Eftersom min arbetskamrat Annette tog ut Greta på en promenad i eftermiddags så slapp jag göra det. Annette slutar alltid 16:30 och de flesta dagar då jag slutar 18 så hämtar hon Greta, går en promenad med henne och lämnar henne till mig på jobbet när jag ska gå hem. Det är jätteskönt att slippa den där promenaden efter jobbet när jag slutar sent, jag försöker oftast vara ute en timme och det skulle innebära att jag skulle vara hemma klockan 19:00. Nu kommer vi hem strax efter 18, jag säckar ihop vid datorn och Greta vilar sig. Sedan tar vi bara en snabb kissrunda senare på kvällen. Jag är verkligen tacksam för Annette.

Idag var det kallt, var nog närmare 10 minusgrader på morgonen när jag gick till jobbet. Det har varit strålande sol under hela dagen och man märker verkligen att eftermiddagarna har blivit ljusare och längre. Så härligt!

Nu ska jag gå ut en sväng med Greta och sedan ska jag titta på CSI New York. Själva serien är väl inte sådär jättebra men jag gillar dom här två, lite ögongodis en måndag kväll är aldrig fel

  
                           
               

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar