Bara Jag

Bara Jag

fredag 6 januari 2012

Barnvakt

Idag har barnbarnet varit hos mig under dagen. Familjen håller på att flytta så det var bättre att han var hos mig än sprang runt flyttgubbarna och kanske försvann någonstans bland alla lådor. Vi har inte gjort något speciellt, bara skrotat här hemma eftersom han hade feber och var ganska matt, han har ändå varit på jättebra humör och vi har haft roligt.

Vi var ner till soprummet och kastade sopor samt ner till källaren med en låda julsaker, barnbarnet tyckte det var mycket spännande.

Jag tycker så mycket om att umgås med barnbarnet, han får mig alltid att känna mig glad. Till och med en trist tur med spårvagn till affären för att köpa hundmat förvandlar han till något kul och roligt. Vetskapen om att han finns i mitt liv får mig att känna sådan lycka.  Han är söt och kramgod, han tycker om när jag sjunger eller läser för honom. Han börjar prata mer och mer, det är så kul när man kan föra små samtal med honom. Och första gången han sa "farmor" smalt jag ihop till en liten pöl av lycka. Fortfarande fladdrar det till av lycka när han säger det, förmodligen kommer det väl aldrig sluta.

Så den här är till dig, gullunge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar