Bara Jag

Bara Jag

onsdag 4 januari 2012

Julgransbollar

Innan jag packar ner dom i en låda och bär ner dom till källarens mörker, måste jag få visa er mina finaste julgransbollar




Bilden gör dom inte rättvisa, dom är i sköraste glas, mönstret med blomrankan är i glitter och i det guldfärgade bandet ligger det strasstenar. Dom är helt underbara!

Jag köpte dom i USA när jag var där i november för 14 år sedan, eftersom dom håller än så förstår ni att jag vårdar dom ömt. Dom låg i mitt handbagage så dom skulle överleva flygresan hem till Sverige och hade en endaste gått sönder så hade sorgen varit total.

Men under hela flygresan hade jag dock denna vision levande för mig: även om flygplanet med mig och mina medpassagerare skulle störta, flamma upp i ett hett inferno av eld och förödelse, mosas till oigenkännliga plåtbitar och rykande flygbränsle, så skulle mina julgransbollar klara sig. De skulle sitta där, vita, oskadda och vackra överst i de sorgliga resterna av ett kraschat flygplan. Ett mirakel!

Till vilken nytta - ja det kan man undra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar