Bara Jag

Bara Jag

tisdag 31 januari 2012

Mat

Kommer ni ihåg när jag skrev att jag önskar att det ska komma en fe och dunka med sitt trollspö?

Jag tror att hon har kommit och dunkat men hon var nog en nybörjare



Jag har lyckats göra matlåda till jobbet under ett par veckor och det är ju bra.

Maten är nyttig. Billig är den också men det beror inte på fen utan mer på att det är tomt i plånboken.

Det är när det kommer till det här med "gudomligt gott" som den stackarn klantar sig. För ser ni, det blir inte gudomligt gott. En del är gott, annat ganska gott medan en del får betyget "är det meningen att man ska äta det här?"

Idag gjorde jag lax under senapstäcke och det är ätbart. Jag är inte så förtjust i lax men försöker att laga det, dels för att det är enkelt och dels för att få variation i maten. Så imorgon blir det lax i matlådan till jobbet, har jag tur så har fen varit och strött lite festoft i maten så den smakar godare.

     












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar