Bara Jag

Bara Jag

lördag 14 januari 2012

Shoppa

Idag gick jag och min kompis Dramaten på stan

Dramaten är inte snygg, brorsdottern säger att hon rentav är ful, men hon är praktisk. Jag har gångavstånd till mataffären men jag orkar inte bära fulla matkassar så långt och då kommer Dramaten väl till pass. Det får plats en hel del saker där inne, då kan jag dra hem allt och slipper ta spårvagnen.

Jag köpte mat för hela veckan, måste börja laga matlådor till jobbet, det blir billigare så. Jag har fortfarande inte sett till den där fen så jag får göra det bästa jag kan.

Lägg märke till de höga och helt underbara golvlisterna, ett plus med att bo i ett gammalt hus.


Förutom mat köpte jag

Dom ska jag läsa för barnbarnet. Lilla Lokomotivet Rosa är en jättehärlig bok med rolig text och ännu roligare bilder. Det är den sanna historien om hur bullterriern Rosa kom till sin tant. Jag älskar bullterrier, de har ett utseende som bara en mor kan älska och verkar mysiga. Var faktiskt inne på att köpa en innan jag köpte Greta,  men jag vågade inte eftersom de tydligen är lite "egna" till lynnet. Kanske en eventuell ny hund blir en bulle, jag har ju tränat envishet med Greta.

Jag köpte även

Dom behövs för jag blir torr i halsen av allt prat med kunder, för att inte ens tala om allt tjatter med arbetskamraterna.


Härom dagen bar jag ner den sista lådan med julpynt till källaren. Jag har ju några lådor att bära ner så jag får ta det i omgångar. Kändes skönt att få ut julen ur huset och återgå till det vanliga. Tills jag idag tittade på kökssoffan och såg


Tala om att vara hemmablind! Strax såg det ut så här



Så nu, nu är julen verkligen slut hemma hos mig, jag har kollat noga så att det inte ligger någon liten tomte och lurar någonstans. Och det gör det inte - tror jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar