Bara Jag

Bara Jag

lördag 7 januari 2012

Förvirrad

Vad jobbigt det är när man går omkring och känner att det är en helt annan veckodag än vad det verkligen är.

Redan i torsdags började förvirringen, jag tyckte att det var fredag. När jag talade om det för jobbarkompisen så skojade hon med mig och sade att det är ju fredag. Då blev det alldeles blankt i huvudet i flera sekunder och så började jag fundera om jag var så förvirrad att jag tyckte att det var fredag fast det var torsdag och det i verkligheten var fredag.

Det bara fortsatte, igår tyckte jag att det var lördag så följaktligen är det söndag i min värld nu. Jag hoppas jag kommer i kapp imorgon söndag.

Eftersom jag är så förvirrad slutar jag här och lämnar ordet till Greta.

Äntligen är det min tur att komma till tals, bloggen heter faktiskt GretaG så jag tycker det är på tiden att jag får presentera mig. Jag är en borderterrier i mina bästa hundår, pigg och glad samt mycket väluppfostrad. Jag heter Greta, kallas även för Greta G, morsan säger att G står för Gris men jag vet att det står för Garbo. Ni kan göra er egen jämförelse nedan och se vem som har rätt, jag eller morsan.













Det här är jag med en klassisk profil, vacker nos och själfulla mörka ögon.


  Det här är Greta Garbo med klassisk profil, perfekt näsa och själfulla mörka ögon.



 Det här är en gris, kommentarer överflödiga.


Jag har haft det jätteroligt medan morsan har umgåtts med barnbarnet. Eftersom det finns vissa farhågor om att barnbarnet eventuellt kan tänkas fastna mellan mina tänder så får jag göra andra roliga saker när han är hemma hos oss. Ni undrar varför jag är så otrevlig mot barnbarnet? Nu pratar vi inte mer om det! 


Istället kan jag berätta att i torsdags (som morsan trodde var fredags) kom lilla brosdottern och hämtade mig för en promenad. Hon brukar ta ut mig nästan varje dag när morsan är på jobbet så att jag slipper vara kissnödig hela dagen. I torsdags så överraskade hon mig med att att ta mig till My och Karina! Där är det jättekul att vara, ibland blir jag så glad när jag kommer dit att jag får ett lyckoryck och rusar runt, runt, runt. När jag var där på julaftons förmiddag fick jag köttbullar och rödbetssallad, mmmmmmmm, det var gott. 


Jag behövde inte gå hem på torsdagen utan jag fick sova hos My och Karina, det går så bra och dom är så snälla som låter mig kura ihop bredvid dem i deras sängar. Jag brukar turas om under natten, ibland ligger jag i Mys rum, ibland i Karinas, ingen ska känna sig bortglömd.


På fredagen blev det ännu roligare, jag fick åka bil! Jag älskar att åka bil, det är nog det bästa som finns! Vi åkte till landet till morsans bror och hans fru, även lilla brorsdottern var där. Det är så trevligt att umgås med dem utan morsan. 


Allt roligt tar slut förr eller senare så på kvällen lämnade My mig hos morsan. Jag gick hemma och luktade på alla luktspår efter barnbarnet och han hade varit snäll nog att lämna en del makaroner på golvet åt mig. Det tyckte jag var snällt, speciellt med tanke på att jag vill äta upp inte gillar honom så värst mycket.


Hoppas att ni har haft en trevlig helg och vi hörs snart igen


Hundpussar på er 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar