Bara Jag

Bara Jag

tisdag 17 januari 2012

Något nytt

Titta, ett paket! Vad kan det vara i? Jag öppnar



Okej, en massa bubbelplast, jag öppnar lite mer



En rosa filt, några små föremål och ett kuvert. Bäst att öppna mer





Ett fint kort. Nu öppnar jag den rosa filten




Men titta! Det ligger en baby i lådan!



Så underbart söt hon är! Det är min lilla Ruth som ligger där och sover så gott





Hon har rest hem till mig från Stockholm, från Marina


Ruth är min senaste reborn baby, hon är en så kallad "custom order" som betyder att Marina har gjort henne speciellt till mig efter mina önskemål.



Här ligger hon i en vanlig babysitter så ni kan se att hon är lika stor som en riktig baby. Hon väger 4 kilo, alltså är hon tung och mysig, precis som jag vill ha mina babysar. Hon känns som en riktig baby när man håller i henne




Förutom kläderna hon har på sig så fick hon denna underbara klänning och gulliga skor



Hon fick även en varm och skön jacka och en mössa som håller öronen varma




Och även den lilla vita jackan och lila mössan följde med



Nu, gott folk, har ni fått vara med om någonting som inom reborn-kretsar kallas för "box opening"! Det är många som fotar eller filmar när de öppnar sina paket med sina nya babysar i. Om ni vill höra kvinnor i alla åldrar skrika i falsett: Oh my god, oh my god, oh my god! ska ni gå till You Tube och söka på "reborn baby box opening". Jodå, det finns många, många som filmar och sätter ut på You Tube.

Min box opening var betydligt stillsammare, även om jag kanske eventuellt möjligtvis pep lite så var det inget mot vad en del andra får det till. Jag är dock jättelycklig över lilla Ruth och jag kommer tillbringa ett par kvällar med att bara titta och klämma på henne och vagga henne i famnen.

Så ett jättetack till Marina som gjorde underbara Ruth till mig! Ruth kommer att få en egen sida på Marinas hemsida med proffsiga bilder, bilder som gör henne mer rättvisa än bilderna som jag tagit med min skitkamera. Jag önskar att ni kunde se Ruth i verkligheten, hon är helt otrolig! Om jag skulle lägga henne i en vagn och ta ut henne så skulle ingen tro att hon är en docka.

Förresten så finns det de som tar ut sina reborn babysar i barnvagn - till dem hör inte jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar