Bara Jag

Bara Jag

onsdag 25 januari 2012

Mera utbildning

Jo, det är sant, även onsdagsförmiddagen gick i utbildningens tecken så nu är min hjärna fylld av nyttigheter att använda i mitt jobb



Jag blir dock alltid lika förvånad över kollegor som klagar och anser att utbildning inte behövs. Jag orkar inte ta striden men jag skulle verkligen vilja veta hur de tänker. Som nu på den här utbildningen som vi har haft så var det en kollega som var verkligen negativ. H*n undrade varför vi skulle gå utbildningen, varför det anses nödvändigt att utbilda sig, varför upplägget av utbildningen var så "löjlig", varför vi skulle gå på utbildning för att lära oss saker som vi redan kan och så vidare och vidare och vidare i en negativ anda.

Visst, efter kanske över tio år som kundrådgivare så kan man mycket - men inte allt.

Vad har man för tankar om sig själv om man anser att man inte behöver utvecklas?

Det var två mycket duktiga kollegor som höll i utbildningen, de har verkligen lagt ner mycket arbete för att kunna presentera sitt budskap. Upplägget var varierat, de pratade och presenterade idéer och vi fick göra små grupparbeten. Stämningen var avslappnad eftersom vi alla känner varandra och har jobbat tillsammans länge. Jag lärde mig massor, fick många små aha-upplevelser och flera tips att använda i arbetet.

Så om ni ringer till eon och hamnar hos mig kan ni räkna med att få service av världsklass

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar