Bara Jag

Bara Jag

söndag 8 januari 2012

Söndag

Idag på eftermiddagen träffade jag lilla brorsdottern på stan, vi gick och åt mat


Efter det åkte vi till




 för att köpa hundmat åt Greta


hon äter nämligen endast hundmaten ni ser på bilden, och den finns inte att köpa på ICA i stan utan jag måste åka till Hageby. Det är så tråkigt att åka ut dit ensam så jag brukar ha det som en liten grej för barnbarnet och mig, annars tvingar ber jag brorsdottern att följa med.

På förmiddagen fixade jag lite här hemma, jag håller på att rensa bland prydnadssaker och annat skrot som ligger. Kanske går jag och brorsdottern och säljer allt på loppis eller så går jag och lämnar rubbet till Myrorna, jag får se. Det är bra att rensa ut gammalt skit så man kan få köpa nytt skit!

Jag blev så full i skratt åt min cd "samling"! Jag lyssnar inte på musik så ofta, tycker att det är skönt när det är tyst hemma efter att ha tillbringat dagen på jobbet där det ju surrar av ljud hela tiden. Men ibland så är det kul att lyssna på annat än tystnaden. Det är nog många som vill påstå att min musiksmak är gräslig men jag gillar det jag gillar och därför består min "samling" av

7 jul-cd med vanliga svenska och finska julsånger
Julskiva av vardera Andrea Bocelli, The Priests och Peter Jöback
5 cd med pojkband, EMD, Backstreet Boys, Westlife och Boyzone
3 cd med svenska psalmer
1 cd med finska barnsånger jag sjöng i skolan
8 cd blandat kompott, bland annan Helmut Lotti och en cd med Svenska Schlagervinnarna 1958-2003

Har ni inte dött av skratt så kan ni lyssna på denna som jag har snöat in mig på. Den är bra, jag lovar, det är I Know Him So Well från Chess och den får håret att resa sig på mitt huvud, vilka röster! Eftersom jag är ganska långhårig så ser jag ut så här efter att ha lyssnat färdigt





Så, håll till godo











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar