Bara Jag

Bara Jag

lördag 4 februari 2012

Lördag förmiddag

Jag har tillbringat förmiddagen med barnbarnet. Klockan 9:00 lämnade sonen barnbarnet och tog med sig Greta  till hundvakten. Det här är vad vi har gjort


Vi läste en ny bok om bullterriervalpen Rosa, jag tycker boken är rolig och med helt underbara bilder, barnbarnet tyckte inte att det var något märkvärdigt. Hade han fått sätta plus så hade det endast blivit + Medan vi läste om Rosas äventyr mumsade barnbarnet i sig sitt äpple till mellanmål



Sedan ritade vi



Jag fick en ny fin teckning till mitt kylskåp


Vi läste boken "Kaninpaket", den ger barnbarnet + + + + + så vi läste den fem gånger på raken



För att det inte ska bli för långtråkigt så läste vi "Bä bä vita lamm" fem gånger och sjöng den fyra gånger, barnbarnet ger boken en klar + + + + +



"Max nalle" läste vi bara en gång, idag fick boken + +  av barnbarnet


Vi lekte lite, här är barnbarnet i full färd med att laga mat. Han vet mycket väl hur det går till eftersom han ofta får vara med att laga mat med mamma och pappa. Här visar han hur man vänder "laxen" så den inte bränner vid.



Att stoppa en Treo tub i en Berocca tub en si så där tjugo gånger på raken är också kul




Här demonstrerar han hur morfar kör över Greta och Tusse med sin traktor. Det uppskattades mycket av barnbarnet och han skrattade gott. Observera den "kokta korven" i vänstra hörnet, "laxen med purjolök" i mitten och "potatisen" till höger



Klockan 11:00 kom sonen och hämtade barnbarnet samt lämnade Greta. Hej då tills nästa gång vi ses!



Nu är det bara Gretas leksaker som ligger kvar på golvet

Så jag har haft en mycket trevlig förmiddag, hoppas att er förmiddag har varit lika rolig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar