Bara Jag

Bara Jag

lördag 4 februari 2012

Lördag eftermiddag

Jag har inte gjort så mycket nu på eftermiddagen, mest latat mig, läst lite, gjort lite korsord, lagat mat, diskat.

Ute är det jättekallt, nåja -12 grader i alla fall så det lockar inte ens med promenad. När jag ska gå ut med Greta så tar det fem minuter att klä på sig och tio minuter att rasta Greta. Hon vill inte heller gå några längre promenader, dessutom så börjar hon att frysa och får köldkramp i tassarna, kraken.

Eftersom ni på förmiddagen fick en bildkavalkad av barnbarnet så fån ni här en massa bilder på Greta


Det här är inte Greta men väl en ihopknycklad hushållsrulle med två godisar i



Jag gömmer rullen och Greta får leta.... inte där.....



Inte här......



Men här.... här luktar det något.... kan det vara....



Jag har hittat det!



Nu har jag dödat bytet och äter upp det!


Mer spännande än så har inte eftermiddagen varit. Nu ska jag sätta mig och skriva en inköpslista på veckans mat så jag kan gå och handla i morgon. Fy, till och med handla mat blir besvärligt i kylan eftersom jag först måste bylta på mig en massa kläder, frysa ändå när jag går till affären, svettas ihjäl i affären för att återigen frysa ändan av mig innan jag är hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar