Bara Jag

Bara Jag

måndag 6 februari 2012

Läsare

Jag kan ju se statistik för min blogg, bland annat antal läsare och varifrån de kommer. Det finns en världskarta där de länder som jag har läsare ifrån markeras med grönt. Visserligen är det mest vitt på den där kartan, men några gröna länder finns det.

Grönast är Sverige för de flesta läsare kommer från Sverige och det är ju ganska naturligt och logiskt. Finland är också lite grön och det beror på min moster. Heippa Kati! Kiva kun luet.

Tyskland är grönt men det tror jag beror på att jag loggat in några gånger från jobbet och våra servers (servrar?) ligger i Tyskland.

Jag har faktiskt några som har tittat in från Alaska(!) och USA - det beror förmodligen på att jag lämnat kommentarer på några amerikanska bloggar jag läser.

Men det som förbryllar mig mest är att Ryssland (heter det Ryssland nu för tiden? Nåja ni vet vilket land jag menar om jag skriver Ryssland) är grönt. Hur har någon från Ryssland hittat min blogg? Det skulle vara roligt att veta.

I kväll bjuder jag er på en finsk sångare från min mammas och mosters ungdom, Tapio Rautavaara. Sången han sjunger heter Bröllopsvals


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar