Bara Jag

Bara Jag

torsdag 2 februari 2012

Kallt

Idag har det varit en riktigt kall vinterdag, min termometer visade -12 på morgonen. Solen sken nästan hela dagen och det är så skönt att ljuset är på väg tillbaka! Senare på eftermiddagen snöade det en stund men den där snökanonen som de pratat om har inte börjat bombadera oss med snö än.

Nu på kvällen när jag var ute med Greta så visade termometern -13 grader och Greta ville inte gå någon längre promenad. Hon gick ett par meter och kissade några gånger, sedan ville hon gå in. Jag tänkte att hon borde ju bajsa också så jag drog (bokstavligen) henne på en liten runda, alltså vi snackar typ 50 meter. Hon bajsade inte. Hon frös om tassarna och till slut satte hon sig ner och bara tittade på mig, jag förbarmade mig om henne och sa att vi skulle hem.

Knasgöken blev helt sprallig när hon förstod att vi skulle gå in och till slut så sprang hon hem


inte Greta men en annan frysande hund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar