Bara Jag

Bara Jag

söndag 4 mars 2012

Sandlådan

På förmiddagen har jag inte gjort någonting. Jo förresten - jag tog en långpromenad med Greta i det fina  vårvädret och efter det pratade jag med min moster på telefon. Hon bor i Kemi i Finland och där har de full vinter än, snön ligger meterdjup men solen har börjat att skina så det finns hopp om våren även där uppe i norr. På eftermiddagen har jag träffat barnbarnet, det var ett par veckor sedan som vi sågs. Han har varit sjuk och jag har varit sjuk men idag är vi båda friska och kunde umgås.

Vad jag längtar efter att det blir vår på riktigt så man kan vara ute utan att frysa! Det är skönt att snön nu är borta men det är fortfarande väldigt blött och geggigt på marken. Vi tillbringade en timme i sandlådan, barnbarnet grävde med spade och liten grävskopa i den blöta sanden. Tillståndet i sandlådan kan beskrivas med följande konversation:

Farmor: Det där ser ut som bajs.
Barnbarn: Det är inte bajs! Det är geggamoja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar