Bara Jag

Bara Jag

tisdag 20 mars 2012

Bortblåst

Oj vad det blåste igår! Det var riktig storm under nästan hela dagen igår, kallt och ruggigt. Bortåt Valdemarsvik så snöade det, tur att vi slapp det inne i Norrköping. Greta gillar ju inte blåst så hon tyckte inte att det var någon höjdare att promenera, lika bra det för jag höll på att frysa öronen av mig.

Idag blåste det inte riktigt lika mycket men det var fortfarande ganska så kyligt vid lunch. Vad snopen jag blev när jag skulle hem, det var riktigt jätteskönt. Blåsten hade avtagit helt och det kändes värme i luften, jag och Greta tog en riktigt härlig, lång promenad.

Kändes verkligen vårfint att promenera i parken eftersom de har vårstädats, både i Karl Johans park och Stationsparken, snart planteras nog penseerna och de andra vårblommorna.

Mera goda nyheter - Greta har börjat äta sin nya hundmat. Härligt! Hon magrade faktiskt två kilo under den tiden hon inte åt. Nu fanns det väl att ta av, det går ingen nöd på henne, men det känns faktiskt riktigt skönt att hon äter.

Här är två bilder att längta till våren med. Det är en magnolia som blommar i parken och jag har tagit fotona.
Längta och njut
tänk att få bo i huset bakom magnolian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar