Bara Jag

Bara Jag

måndag 12 mars 2012

Måndag

Jaha, då är det måndag igen! Jag är trött, det har varit mycket att göra på jobbet, många som ville prata med oss idag.

Det var jätteskönt väder på eftermiddagen så Greta och jag tog en promenad och riktigt njöt av vårvädret. Så skönt det är att promenera utan att frysa rumpan av sig - tycker både Greta och jag.

I lördags umgicks jag med barnbarnet hela dagen, Greta var hos hundvakt och barnbarnet kom till mig redan på morgonen.

På förmiddagen var vi ute i parken och lekte, och så matade vi änderna som håller till i Strömmen. Jag hade inget bröd för det hade jag glömt att köpa men det var några a-lagare i parken som matade änderna och de gav bröd åt barnbarnet så han också kunde mata. De där änderna är ju halvtama och blir väldigt närgångna när det vankas mat, men barnbarnet kastade modigt smulorna till den snattrande flocken.



Hos en farmor som äter LCHF får man ingen fikabröd, bara bullar, kakor och munkar i plast och garn.

Efter middagsluren gick vi till konserthallen, Louis de Geer där vi lyssnade på barnkonsert med Mamma Mu och Kråkan. Det var jättemycket barn och föräldrar där och innan konserten var det foajeaktiviteter, barnbarnet pysslade ihop en Kråka av svart papper, glitterlim och paljetter. Mycket piffigt.


Eftersom Norrköpings Symfoniorkester fyller 100 år i år så bjöds det på tårta, riktig tårta



Så här fin var barnbarnet

Själva konserten var mycket bra med Mamma Mu som dansade balett fast Kråkan tyckte att Kossor. Dansar. Inte.
Mamma Mu blev ledsen, för hon är en annorlunda ko som faktiskt dansar. Kråkan var lite onödigt sur och sa en del elakheter och de två blev lite osams. Då spelades denna - och den ger mig gåshud när jag hör den live - det är så mäktigt

När musiken trappas upp så kan ni väl se för ert inre öga hur en skäggig karl, iklädd en brun ko-kostym med svängande juver, stampar iväg dödligt förorättad?

Nåja, barnen fick ropa på Mamma Mu som kom tillbaka, i rosa tutu, och dansade lite till.

Eftermiddagen avslutades i skoaffären där dessa inhandlades


Allt som allt var lördagen en mycket bra dag



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar