Bara Jag

Bara Jag

söndag 18 mars 2012

Lata söndag

Idag har det varit en riktigt lat söndag, jag har inte gjort något vettigt alls.

Började med att vakna klockan 10:00 - jodå, du läste rätt - klockan 10:00. Och det skyller jag helt och hållet på brorsdottern. Hon kom nämligen hem till mig på morgonkvisten efter att ha roat sig med sina kompisar, klockan fyra närmare bestämt. Naturligtvis så vaknade jag då och det tog ett tag innan jag somnade om. Jag vaknade till vid åtta-tiden men kände mig lite trött och tänkte att jag latar mig en halvtimme till. Nästa gång jag tittade på klockan så var hon tio, men ni ser ju själv att det är brorsdotterns fel alltihop eftersom hon väckte mig mitt i natten och gjorde så att jag blev jättetrött.


På eftermiddagen tittade jag på denna, har lånat den av min bror ganska länge sedan. Äntligen tog jag mig tid att titta på den och den var helt ok


Naturligtvis har jag och Greta varit på några promenader idag. Så skönt det är när man känner att det är vår i luften! Vinden och luften är fortfarande lite kylig men man känner att det finns åtminstone ett löfte om vår - ah så härligt.

Sedan har jag väl inte gjort något mer, bara småsaker som jag inte tänker ta upp eftersom jag kommer ihåg vad min mormor lärde mig:
Laiska se töitään laskee 


Vilket på svenska blir:
Det är den late som räknar sina jobb


Och eftersom vi ändå är inne på det finska så får ni här min favorit barnsång, jag älskade den när jag var liten och jag tycker fortfarande att den är jättefin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar