Bara Jag

Bara Jag

lördag 31 december 2011

Gott slut

Då är det alltså sista dagen för året fast jag tycker det mest känns som en vanlig lördag. Det har varit lite minusgrader ute idag och soligt, så det var riktigt skönt att ta en långpromenad med Greta i morse.

Man brukar väl summera det gångna året men det är inte så mycket att orda om mitt 2011. Jag är tacksam för att jag och hela tjocka släkten är friska och krya, annars kan året för min del sammanfattas med


Just nu så är det mycket folk i rörelse utanför mitt fönster, de har gått den traditionsenliga nyårspromenaden och kommer nu till rådhuset för att lyssna på ett nyårstal och se på fyrverkerier. Gatljusen är släckta men det lyser massor och åter massor av marschaller i mörkret. Det är så fint, jag försökte ta kort på det från fönstret men med min pisskamera så fungerade det inte. Såg bara konstigt ut, svart och så några pytteljus lååååångt borta. Parken bredvid mig är också full av marschaller, i den tomma fontäner är det ungdomar som utför ett dansprogram och det är en hel del andra tjusiga ljuseffekter också, vattenfallen i Strömmen är upplysta i alla regnbågens färger och det är så vackert att man får knip i hjärtat.

Jag kommer dock aldrig att gå promenaden. Dels tycker jag inte om när det är så mycket människor och trängsel, jag tycker inte om att skyfflas runt med andra som ett får. Dels går man promenaden med en fackla och i min värld är
      + = 

Så, ingen nyårspromenad för mig.

Nu är det officiella fyrverkeriet slut, få se hur mycket smällar det blir inatt. Som tur är så är inte Greta rädd för  fyrverkerismällar, hon har sovit hela tiden medan det pangat på som värst. Det vore hemskt om hon var rädd, det finns ju faktiskt hundar som man måste droga ner för att de ska klara smällarna. Jag tycker också att det inte är så mycket smällande nu, en del spridda raketer far det upp ibland men inte det där konstanta pangandet. Själv är jag inget för fyrverkerier heller, kan jag vara inne och på betryggande avstånd så är det vackert men jag vill inte vara ute och i närheten av smällarna. Kan ha att göra med att jag som liten var med mamma och pappa och tittade på fyrverkerier och blev skitskraj, sitter väl i än.

Hoppas ni alla får ett trevligt slut på året 2011!

 Den är ofarlig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar