Bara Jag

Bara Jag

fredag 30 december 2011

Årstider

Här sitter jag och njuter i fulla drag av våren! Hörde jag någon muttra något om vinter? Nåja, enligt postorderfirmorna inträffar våren en vecka efter jul, det är nämligen då deras vår/sommar kataloger dimper ner i brevlådan. Själv har jag fått katalog från Ellos, Klingel och Jotex bara Cellbes som inte har kommit än.

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om det här. Det är faktiskt full vinter i flera månader än, även om vädret i år inte varit speciellt vinterlikt. Fast nu ska det visst bli kallare och då känns vår och sommarkläder ännu mer  malplacerade. Personligen har jag ingen lust att köpa somriga och pastellfärgade kläder mitt i mörkaste vintern. Jag vill krypa ner i varma, tjocka, stickade tröjor i murriga färger och ha långkalsonger under långbyxorna.

Jotex säljer hemtextil men det är samma sak där, man hänger väl inte upp sommarblommiga gardiner än. Själv har jag inga gardiner alls i vardagsrummet och köket, mina fönster är gammaldags höga (2,5 meter) och det känns att de är snyggare utan gardiner. Fast det klart att jag ibland har lust att hänga upp något snyggt men det slutar alltid med att jag anser att fönsterna är snyggast som de är. Dessutom har jag inga grannar som kan se in till mig så jag behöver inte gardiner för att slippa insyn.

I sovrummet har jag ett par vita spetsgardiner och dom tycker jag är fina, de passar in där. Det roliga är att i min gamla lägenhet nådde de ända ner till golvet, nu når de lite under fönsterbrädan. Här får ni en bild på hur de ser ut, pyntet på fönsterbrädan och på nattduksbordet är annat nu men det är ju gardinerna ni ska titta på. På sängen ligger min reborn baby Emma-Louise.



På tal om kläder; min form är så här


Om jag köper en sådan här så kanske jag kan se längre och smalare ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar