Bara Jag

Bara Jag

onsdag 28 december 2011

Behov

En kollega till mig skrev på Facebook att hon tillbringar den tredje kvällen i rad utan teve på grund av strul med Boxer eller något sådant. Det fick mig att reflektera hur olika vi alla är. Själv ser jag nästan aldrig på teve eftersom jag inte tycker att det finns något bra att se på. Men kvällar utan Internet är en en helt annan sak.

Min dataskärm började strula strax innan jul och på julafton bröt den ihop totalt, hela skärmen var svart vad jag än försökte med. På juldagen försökte jag med alla medel väcka skärmen till liv - jag skakade på den, svor åt den, vädjade till den, slet i alla sladdar och försökte till och med med konstgjord andning - men det var bara att acceptera att den gått till de sälla jaktmarkerna.

Jag ringde till sonen och bad honom kolla vilken tid affärer öppnar som säljer dataskärmar. Till min glädje informerade han mig om att de öppnar klockan 8:00, så då bestämdes det att han skulle skjutsa mig till en affär där allt är scheisse billigt, direkt när de öppnar på annandagen.

Har ni sett a-lagare stå utanför Systembolaget och vänta på öppningsdags och så rusa in med darrande händer och fötter när det väl öppnar? Ja, då kan ni för ert inre öga se mig rusa in på MediaMarkt affären där allt är scheisse billigt när de öppnade.

Jag spanade efter dataskärmarna och kan i ivern ha sprungit ner en och annan expedit som ville hjälpa till. En expedit lyckades ta sig fram till mig och undrade vad han kunde stå till tjänst med och vår konversation löpte väl ungefär så här:

-Vad kan jag hjälpa till med? *säljarsmile*
-Dataskärm! *väsande*
-Vad har du tänkt....
-Dataskärm!
-Vad har du funderat....
-Billigast möjliga dataskärm! *stirrig blick*
-Vad....
-Dataskärm! *blick som säger: ror du inte hit med en jä**a skärm snart så löper jag amok*
-Den här är bra! *håller fram en skärm mot mig och ser till att ha skärmen mellan mig och sig själv*
-Dataskärm! *smälter ihop till en blöt fläck av tanken att snart äga en fungerande skärm*

Jo så att... teve kan jag vara utan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar