Bara Jag

Bara Jag

tisdag 17 april 2012

Soffan

Jag har en blå 3-sits soffa som är minst femton år gammal som jag tycker mycket om. En vacker dag så tyckte jag att det kändes som om den lutade ner mot golvet i ena hörnet men jag trodde att jag inbillade mig. Tyvärr visade det sig att det inte var inbillning, lutningen blev värre och värre och till slut kunde jag inte längre ta någon tupplur i soffan eftersom fötterna hamnade längre ner än huvudet, dessutom blev lutningen sådan att jag höll på att trilla i golvet.

I julas när min bror satt i det lutande soffhörnet utdelade han dödsstöten, hela härligheten brakade nästan ner i golvet. Nu kunde man inte längre sitta i soffan och jag såg tusenlapparna flyga sin kos när jag blev tvungen att inhandla en ny soffa. Och var skulle jag hitta en soffa som jag skulle tycka lika mycket om?

Då är det bra att jag har två hantverkare i familjen som tillsammans fixade soffan så att den nu är rak och fin och jag kan ta mina tupplurar i den igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar